طرز تهیه سالم ترین و ساده ترین کیک

زنبور عسل

طرز تهیه سالم ترین و ساده ترین کیک

اسماعیلی
زنبور عسل

طرز تهیه سالم ترین و ساده ترین کیک


طرز تهیه سالم ترین و ساده ترین کیک جانشین گرده

در این کیک تنها از عسل،گرده گل و پودر شکر استفاده می کنیم.
میزان ترکیب کردن مواد بالا برای کیک گرده بسته به فصل مورد استفاده،وضعیت صحرا،آب و هوا،میزان جمعیت و...دارد.
با شروع فصل گل دهی در زمستان و شروع تخم ریزی کیک گرده ذیل پیشنهاد می گردد.
1)پنج کیلو شکر پودر شده
2)یک کیلو عسل سالم تغذیه ی
3)یک کیلو گرده گل تازه و سالم
4)نیم لیتر آب گرم شده
نکته:استفاده از آب تنها برای پودر شدن گرده گل استفاده می شود.اگر گرده گل،مثل شکر از طریق آسیاب پودر شود بهتر می باشد؛در این صورت از مقدار بیشتری عسل (یک و نیم کیلو) استفاده می شود.
روش درست کردن کیک جانشین گرده:
ابتدا گرده گل خشک شده را داخل ظرفی بزرگ می ریزیم.سپس به مقدار لازم آب جوش را اضافه می نماییم.ترکیب گرده گل و آب گرم را به هم می زنیم تا گرده گل کم کم حل شود.مدتی صبر می کنیم تا گرده گل به خوبی حل شود.سپس پودر شکر و عسل را اضافه نموده و ترکیبات را آنقدر به هم می زنیم تا کیک به شکل خمیر در بیاید و مواد به خوبی مخلوط شود.
کیک درست شده نباید زیاد شل یا سفت شود و با ترکیب کردن مواد به نسبت گفته شده بهترین حالت خمیر بدست می آید که بسیار مواد استقبال زنبوران قرار می گیرد و به راحتی مصرف
می شود.به تعداد مورد نیاز چانه های کیک گرده را به وزن های دلخواه درست کرده و در پلاستیک مخصوص بسته بندی نموده و در اختیار زنبور قرار می دهیم.
نکات مورد توجه:
1)برای آسیاب کردن شکر می توانید مستقیم شکر پودر شده خرید نمایید یا شکر عادی را به مغازه های شیرینی پذی بدهید تا برای شما آسیاب کنند.
2)برای آسیاب کردن گرده گل می توانید از آسیاب خانگی استفاده کنید.
3)در صورتی که گرده گل را پودر کردید حتما عسل بیشتری استفاده نمایید تا کیک به حالت خمیری لازم برسد.
4)استفاده از آب ماندگاری کیک را کمتر
می کند؛توصیه می شود برای درست کردن کیک بهتر و مقوی تر به جای آب از عسل بیشتری استفاده کنید.
5)توصیه می شود عید با غنی شدن صحرا مقداری گرده گل از طریق تله گرفته شود و در مواقع لزوم برای دست کردن کیک استفاده شود.گرده های چینی موجود در بازار امکان داشتن ناخالصی را دارند ولی تا بحال مشکل جدی در استفاده از آنها مشاهده نشده است.گرده های وارداتی باید سالم اشعه دیده و عاری از سموم کشاورزی و تازه باشند در غیر اینصورت استفاده از آنها برای کیک توصیه نمی شود و امکان خسارت جدی وجود دارد.
6)در صورتی که در صحرا گیاه وجود ندارد یا غنی نباشد می توان کیک گرده قوی تری درست کرد و میزان گرده مورد استفاده را تا چهل درصد در کیک بالا برد و به طور مصنوعی زنبور را قبل از باز شدن گلها حدود یک ماه زودتر تشویق به تخم ریزی کرد.گرم پوشاندن کلنی ها فراموش نشود.
7)توصیه می شود تا غنی شدن صحرا برای تخم ریزی بیشتر و بهتر کیک گرده را تداوم داد.
8)بسته به سردی هوا،وضعیت تخم ریزی و جمعیت کلنی می توانید بسته های صد گرمی (کلنی دو قاب جمعیت) تا یک کیلویی (کلنی ده قاب جمعیت) کیک گرده درست کنید و در اختیار زنبورها قرار دهید.توصیه می شود برای هرمرحله میزان بسته بندی کیک گرده را کمتر در نظر گرفت و در عوض بعد از تمام شدن کیک گرده دوباره به کلنی ها داده شود.این روش از خراب شدن کیک گرده جلوگیری کرده و زنبوران کیک گرده تازه تری را مصرف می کنند.بنابراین با توجه به جمعیت و تعداد کلنی تنها به مقدار مورد نیاز کیک گرده تهیه شود.
9)برای بسته بندی از پلاستیک های مخصوص که عطاریا برای بسته بندی ادویه جات استفاده
می کنند استفاده کنید.استفاده از پلاستیک فریزر توصیه نمی شود چرا که توسط زنبور جویده شده،کیک گرده پخش شده و امکان تلفات زنبور و بسته شدن دریچه ورودی کندو توسط پلاستیک فریزرهای جویده شده وجود دارد.
...........................................



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 17 دی 1396 | 19:8 | نویسنده : اسماعیلی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.